A szobák egyszerűek, de szépen berendezettek. 2019.augusztus

Pparti villák, félpanzióval, oda-vissza hidroplánnal, 2019. augusztus. Az időjárás most nem volt a legkegyesebb hozzánk, korábbi években mindig nagyon szerencsések voltunk a nyári időszakban, de azért egy nap kivételével most is minden nap
lehetett sznorizni, medencézni, még ha borús is volt az időjárás. A sziget szép, dzsungeles, gyönyörű púder homokos, és körbesétálható a partja. A szállás is teljesen rendben volt. Különösen tetszett, hogy a bejáratnál és a hátsó teraszon a
korábbi szigeteken látott merőkanalas lábmosó helyett kis zuhanyos megoldás volt. A merőkanalas verzió hozzátartozik a Maldív érzéshez, de ez a zuhanyos azért sokkal hatékonyabban használható. A Beach villák és a part között is nagyon dús a növényzet, így nagyon kellemesen lehet a teraszon is pihenni, nem tűz oda a nap, illetve úgy vannak
a villák kialakítva, hogy mások nem járkálnak át a villák között sem.
Az ételek is megfelelőek voltak, gyümölcs választékból volt a korábbi szigetekhez képest
kevesebb.
A reefje is szép, viszont valami miatt a legtöbb időszakban nem a megszokott áttetsző
gyönyörű óceán volt, hanem olyan volt mintha tejfölös vízben úsztunk volna, rossz látási
viszonyok voltak. Nem tudjuk, hogy ez az erős szél, hullámzás miatt van-e, korábban
Filitheyon tapasztaltunk ilyet.
Az utolsó napon délben kellett elhagynunk a szobát, de a kérésünkre, hogy a kisebbik
lányom tudjon még délben aludni, biztosítottak részünkre egy garden szobát, ami szép
gesztus volt a szigettől.
A hazafele utazás teljesen rendben volt, igaz akkor meg azon aggódtam nehogy ne érjük
el a Maléból induló repülőt, mert az 5:40-es hidroplán transzfert szervezte a sziget, viszont
késett a hidroplán. De szerencsére időben elértük a gépet, és így nem is kellett
várakoznunk.
Már a tavalyi szigeten sem fogadtak el minden dollárt tőlünk, mert ők bizonyos évjáratok
utáni bankjegyeket fogadnak csak el, illetve mindegyiket tüzetesen átnézik, és ha
minimális szakadás is van rajta, nem fogadják el. Így ez már nem ért váratlanul minket,
valószínűleg minden szigeten ezt a gyakorlatot alkalmazzák.
Az előző évben választott szigetünk Kudafushi nagyon magasra tette a mércét, azt a
szintet nem érte el ez a sziget, de itt is nagyon jól éreztük magunkat.
A sziget nagyon szép, dzsungeles, nagyrészt gondozott. A sziget déli részén kaptunk
szállást a 350 és 351 szobákban nem messze a medencétől. Ami hátrány, hogy a
medencével szemben nem ideális a kilátás, itt a hajó és hidroplán kikötő, nagy
forgalommal, hangzavarral és kerozin bűzzel. A sziget túloldala ebből a szempontból
kedvezőbb. Bár a sziget újnak mondható, valószínűleg a kivitelezési hibák miatt pl. a
mozaik csempe sok helyen a medencében hiányos, az éles szélek miatt veszélyes. A mi
fürdőnkben a kád használatakor a órákon át szivárgott a padlóburkolat mellett a víz
feltehetőleg a törött lefolyó miatt. A szobák egyszerűek, de szépen berendezettek. A
reggeli és ebéd változatos és finom volt, mindig találtunk megfelelőt. Hiányoltuk a több
friss gyümölcsöt, a választék ebben szegényes volt (ananász, dinnye és narancs). Sajnos
gyakran kaptunk befőtteket, papaja és banán csak ritkán volt. A péksütemények ízlettek,
de a felvágottak nem voltak finomak és gusztusosak. Kudafusin sokkal ízletesebb és
választékosabb volt az ellátás, ha a kettőt össze kell hasonlítani, ez egy csillaggal
kevesebb. A személyzet nagyon kedves, segítőkész, barátságos volt, a búvárbázis is
kiváló, bár az árak magasak.
A reef sajnos itt is pusztult, de látszanak már újonnan növekvő koralltelepek is. Félő hogy
olyan már sosem lesz, mint 10-15 éve. Mélyebben sokkal szebb és egészségesebb az
élővilág. Vagy a szeles idő vagy az áramlatok miatt a víz többnyire opálosan zavaros volt
rontva a látótávolságot. Azért dacolva a hullámokkal a mindennapi snorkel során sok
szépet láttam (bár teknős, sasrája, tüskésrája, kiscápa csak egyszer volt látható a
leszakadásnál.). A hanifaru bay-be nem sikerült eljutni a szeles idő miatt, remélem a
jövőben még sikerül pótolni.